Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Jan en Margreet - WaarBenJij.nu Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Jan en Margreet - WaarBenJij.nu

Kelowna

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Margreet

21 Mei 2016 | Canada, Kelowna

Donderdagochtend, 6 uur, ik ben al klaarwakker. ’s Avonds val ik om en ’s ochtend s uitslapen, vergeet het maar. Al moet ik wel zeggen dat de bedden heel goed zijn. Na een poosje begint ook Margreet wakker te worden.
Na een lekkere douche en ontbijt, bij dezelfde Denny’s waar we gisteravond heerlijk gegeten hebben, pakken we onze tassen in. De auto staat voor het raam geparkeerd. Door het opengeschoven raam geeft Margreet mij de spullen aan zodat ik ze in de kofferbak kan stallen. Dit scheelt toch een paar keer heen en weer lopen.
Tegen tienen checken we uit en rijden toch nog een keer Penticton door naar een Walmart. Een echte Amerikaans grote winkel waar van alles te koop is. Vooral de allemachtig grote verpakkingen vallen ons op, lijkt of er alleen grote gezinnen wonen in Canada.
We nemen de tijd, want naar ons volgend adres is het slechts ca. 80 kilometer. Ook onderweg stoppen we nog een paar keer op een parkeerplaats aan het Okanagan-meer om te genieten van het uitzicht. Het weer is goed, half bewolkt en zo’n 20 graden.
Kwart voor twee rijden we de grote brug over die West - en Oost- Kelowna verbindt, waarna snel de Accent Inn in zicht komt. Hier zullen we de komende twee nachten verblijven. We zijn blij, want dit is een kamer waar een keukentje in zit. Margreet vindt hier een nieuw vriendje, Ducky, het Accent Inn rubber eendje dat in elke kamer gezet wordt.
Nadat we de tassen boven hebben gebracht en ons geïnstalleerd hebben gaan we met de auto op pad. Het is gaan regenen en de temperatuur zakt naar zo’n 15 graden. We gaan naar het begin van een wandeltocht in de heuvels. Net buiten Kelowna gaat de mooie brede geasfalteerde weg over in een sintelweg. Door de regen wordt het hier en daar wat glad. Na 8 kilometer sintelweg komen we aan bij de plek die we zochten. Ondanks de regen vinden we ook hier de natuur en het uitzicht weer prachtig.
Terug in Kelowna besluiten we naar een supermarkt te gaan om een eenvoudige pasta maaltijd te halen om die in ons keukentje klaar te maken. Na bijna een week buiten de deur eten is zelf het potje koken ook wel weer aardig. ’s Avonds heeft Margreet me alderferskrikkelikst ingemaakt met rummikub.

Vrijdagochtend is het 7 uur als we beide wakker zijn. Het lijkt dat we ons gewone ritme wat terugvinden. Het is droog, zonnig en 16 graden. Na het ontbijt gaan we naar de rand van Kelowna waar Knox Mountain ligt. Hier lopen we een wandeling van een uur bergop (hoogte 800 m). Bovenaan de berg is het uitzicht over het Okanagan-meer fantastisch. Na prachtige foto’s te hebben gemaakt beginnen we aan de afdaling. Al met al een mooie maar redelijk zware trip van ruim negen kilometer. Auto’s komen we hier niet tegen. Men is bezig met voorbereidingen voor een autorace op de berg. Daarom is de weg afgesloten voor verkeer.

Terug bij onze Inn is het tijd om een was te doen. Later in de middag zijn we nog even een winkelcentrum in gegaan en hebben een paar boodschappen gedaan. Van een kassamedewerker , die erachter komt dat wij toeristen zijn, horen we dat er iets ten noorden van deze stad een kangoeroe-boerderij moet zijn. Morgen onderweg naar Revelstoke hier even kijken zal de moeite waard zijn, zegt hij.
Na het avondeten is het nog heerlijk weer. Dus zijn we nog even een stukje gaan rijden en hebben we genoten van het ondergaan van de zon aan de overkant van het meer.

Volgende keer weer meer.

Groeten, Jan

• 21 Mei 2016 - 18:23

Sjoukje:

Mooi dat jullie zo lekker genieten in de Canadese bergen! Lijkt me prachtig daar! Door jullie verhalen kunnen we mooi meegenieten!
    Gr. P&S

• 22 Mei 2016 - 13:59

Alie En Bert:

Hey lieve luitjes. Geniet met volle teugen!! De dagen vliegen nl om..... Zoveel te zien, zoveel indrukken..... Heerlijk hoor !! Hele dikke tuut van ons !!

• 22 Mei 2016 - 14:41

Henk En Roelie:

Wat een rust, ruimte, heerlijk....lijkt ons ook wel wat
    We komen er aan !! :)
    geintje....geniet ervan samen!